måndag 4 januari 2016

Öl i Ontario del V-Missad visning

Solen strålade som vanligt när jag tog spårvagnen till College street. Inledde med en ''tallrik'' av nationalrätten poutine på ett gatukök. Målet för utflykten var en bar vid namn Emmet ray, men de uppgifter undertecknad hade om deras öpperttider hade inte så mycket med verkligheten att göra. Försökte istället med bryggeripuben Habits/Folly. Dörren var öppen men inte själva stället... inte heller Burdock som hade besökts kvällen innan eller Bellwoods. Till slut kom jag fram till Bier markt på King street som var öppet. En stor källarpub med en massa öl och tysk mat. Ingen mat för mig denna gång, men väl MacLean's Farmhouse blonde ale och Audible ale från Redhook (en av mycket få amerikanska öl som intogs under denna resa). Inga höjdare.

Jag hade en tid att passa denna dag. Tyvärr hade man tagit fel på en timme och därmed blev det ingen visning på Mill street brewery för min del.
Bara att slå sig ned i baren och börja rensa med andra ord. Till den goda maten (cesarsallad antagligen) Don valley bench, Cobblestone stout, Stock ale, Nightmare on Mill street pumpkin, Belgian wit, Oktoberfest och 100th Meridian. Medelbetyget får väl bli ''helt ok''. En glad överraskning. Bryggeriet har för övrigt sedan mitt besök likt många andra bryggerier blivit uppköpta av AB inbev eller vad de heter just nu.
Roligare än så blev det inte denna dag. Bara att ta bussen hem och lägga sig.

Inga kommentarer: