söndag 13 maj 2018

Öl i Quebec del IX-Stillsam dag

Det var mulet med några snöflingor i luften när jag tog mig till Gamla stan för lunch och jästa maltdrycker på Brasseurs de montréal. Alltså inte bryggeripuben som hade besökts veckan innan utan bryggeriets andra ställe.
Stora fönster och högt till tak gjorde detta ställe ljust. Inte överdrivet mycket lunchgäster, kanske för att maten (i mitt tycke) inte var speciellt god. Mer en restaurant än en pub, men det fanns en bar där följande ölintogs: L'orientale chi, L'ecossaise black watch, La Montréalaise Griffintown, La Belge Van derbull och Docker session IPA. Inga höjdarbrygder.


Jag tog mig tillbaka till hotellet för lite vila.
På kvällen blev det ett nytt besök på närbelägna bryggeripuben Le Cheval blanc som besöktes kvällen innan. Här smakade ölen bättre, Funk royal och Berliner Melon weiss, båda från Dunham.
Lugn afton då jag skulle upp ganska tidigt följande morgon.

Inga kommentarer: