tisdag 24 april 2018

Öl i Quebec del VII-Le vestiaire gris

Ännu mer turfande denna förmiddag än den förra, bland annat på en öde ö.
Efter allt gående slog jag mig ned i baren på bryggeripuben Les soeurs grises (som INTE betyder de sura grisarna). Ganska mycket lunchgäster, hade ätit strax innan. Flertalet öl fanns att botanisera bland. Jag hällde i mig följande: Marquis de vaudreuil, La marguerite, Camélia, L'appât-si-noir och Ginger. God öl till humana priser. Svårare än så behöver det inte vara.
Radiohuset
Efter den obligatoriska halvtidsvilan bordades en buss till stadsdelen La petite-patrie där väl insuttna men glest besatta puben Le vestiaire (garderoben) är belägen.
I vanlig ordning inmundigades flera öl. Denna afton: Saison enigma från L'hermite, Croix-noire 4,7% Des beaux prés, Dominus vobiscum blanche från det för mig okända bryggeriet Charlevoix beläget 36 mil nordväst om stan. Rousse douce från L'alchimiste. Allt smakade bra utom den sistnämnda.
Det fick räcka för denna dag.

Inga kommentarer: