lördag 7 april 2018

Öl i Quebec del IV-Fièvre de hockey

Var tidigt ute denna dag och skulle rekognosera inför nästa dag då jag behövde ett ställe som öppnade tidigt och som hade wifi.
Stället som skulle uppfylla dessa kriterier verkar ha bommat igen. Knallade istället runt lite i gamla stan och snubblade över Taverne gaspar som hade egen öl bryggd av Brasseurs de montreal som hade besökts ett par dagar tidigare. Det fanns fler exotiska brygder än den i form av: Mtl lager från samma bryggeri, Belle gueule rousse från Brasseurs rj och St-ambroise Cream ale. Ok öl över lag.

Jag tog bussen tillbaka ''hem'' och gick in på ett mexikanskt hak där det var tänkt att ta med mat och äta på rummet, men det fanns flertalet exotiska fulöl så det blev till att äta där och hälla i sig dessa brygder. 3 amigos som var ställets egna öl. Oklart var den var brygd, Molson Export ale, Molson Dry och Molson Canadian. Den ena värre än den andra som väntat.
Halvtidsvila följde på rummet.

Kvällen tillbringades på den extremt närbelägna bryggeripuben Le saint bock där följande mer eller mindre goda brygder intogs: Réincarnation Cassis shiraz, La Petite sanguinaire, La Réincarnation, Malédiction, Porter, École Buissonnière från Brasseurs rj, Millebois Houblon chinook hops och Farnham 35. Över lag bra öl. Jag gillar verkligen detta ställe. Mycket folk denna kväll då Canadians hade bortamatch som visades. Det var även någon slags gatufest utanför och gatan var avstängd för motorfordon. Mycket liv och rörelse.
Jag kastade dock in hand-duken relativt tidigt då dagen började tidigt för min del.

Inga kommentarer: