torsdag 5 april 2018

Öl i Quebec del III-Boswell à boire

Jag utnyttjade ganska flitigt Montreals utmärkta kollektivtrafik även denna dag då en buss bordades till bryggeripuben Boswell. Det var tomt när jag kom dit, men fylldes upp ganska snabbt. Ölen då? Roggenbier: bärnstensfärgad och ganska maltig med vissa fruktiga toner. Smakar ''större'' än sina 4%.
Schwartzbier; Så gott som svart. Rökiga subtila toner, maltig men ändå balanserad. Beskan stannar kvar i munnen ett tag. Skolboksexempel av vad jag tycker en schwartz ska vara. En ölstil man ser alldeles för sällan för övrigt.
Chipotle brown porter; God, men väldigt kryddstark och rökig.
Altbier; Bärnstensfärgad med krämigt skum. Sötare än vad stilen brukar vara. Godisaktig med metalliska toner. Helt ok.
I övrigt: Kölsch och Café rico breakfast stout som jag inte orkade skriva något om.
Bra service och bra öl. Minns ej hur maten var då detta var en månad sedan.
Halvtidsvila följde.

Kvällen tillbringades på närbelägna bryggeripuben L'amère à boire som besökts första kvällen. Flera våningar och bra service. Ölen här denna kväll för min del var: Bière de mars, Montréal hell, Kazbek, Odense porter och Černá val.
Inte så extravaganta stilar, men väldigt bra och välbrygda öl. God natt!

Inga kommentarer: