torsdag 16 november 2017

Öl i Neukölln del II-Då var det stängt där det skulle va'så bra

Strålande sol även denna dag. Jag inledde med att turfa en del i ''centrum''/Mitte. Åt på ett food court på centralstationen och till den goda korven en inte så god öl i form av Berliner kindl weisse Mit schuß Himbeere. Första gången jag fått ett sugrör i ölen.
Efter ett par timmar tog U-bahn västerut till bryggeripuben Lembke. Det stod på deras hemsida att de skulle öppna 11. På dörren stod det 12. 12:10 var det fortfarande stängt så någon form av asiatisk lunch med alkoholfritt alternativ intogs i närheten istället.
Jag åkte tillbaka till hotellet, men tunnelbanetåget gick sönder så det var bara att gå från Hermannplatz ''hem''.
Tog med mig stora väskan då det var dags att shoppa på ölbutiken Lager, lager... Där det satt en lapp om att det var stängt. Det går bra nu.
Jag gick istället och vilade upp mig på rummet.


Muted horn hade nu öppnat så det blev en helkväll där med följande mer eller mindre goda öl: Tsunami pale ale från Toppling goliath, Pseudosue från samma bryggeri, Rye Extra Special Bitter de seigle från Dunham, Original popsicle ice cream ''pils'' från Buxton/Omnipollo, Bella ciao från Le trou du diable/Del ducato, Mérope från det för mig okända quebecbryggeriet Hopfenstark och Brettamarsi från Schneeeule/himburgs braukunstkeller.


På rummet avslutade Bayreuther Hell dagen. Etiketten var snyggare än vad ölen var god...

Inga kommentarer: