torsdag 26 maj 2016

Öl i Yorkshire del III-Vem fan är Anna Göransdotter?

Någolunda väder även denna dag när jag gick ut för att fixa någon form av frukost. På stationen fanns någon slags snabbköp där dylik inhandlades. Inte långt därifrån såg jag att Wetherspoons på stationen hade öppnat. Inte bara det, de serverade dessutom alkohol i denna arla timme. Brew no. 26 - Hazelnut vanilla och Perles of wisdom båda från Rudgate slank således ned innan frukost i fast form kunde intas på rummet.

Vilade upp mig ytterligare några timmar innan det var dags för lunch på det mysiga krypinet Whitelocks. Helt ok soppa med följande jästa maltdrycker: Lime lite från det för mig okända Fernandes, The raven bourbon milk stout från Sonnet 43, Oz bomb från Arbor och Black night oatmeal stout från Ridgeside.

Ett stenkast från boendet låg Bundobust, ett ställe med indisk mat och finöl, något jag antagligen inte sett förr, så det var väl på tiden. Mer hipsters än CAMRAgubbar bland gästerna kan man väl säga. God mat och helt ok öl till i form av Hickey the rake från Wylam.
Halvtidsvila på rummet följde.

Wifit på Bondobust var så bra att jag återvände efter tuppluren för att se en riktigt underhållande och spännande allsvensk match på telefonen där.
Mer god mat och öl i form av Saltaire Gold, Three swords från Kirkstall, Common grounds från Magic rock, Rapscallion och Eternal Darkness, båda från Northern monk. Bra öl över lag.

Tvärs över gatan och vägg i vägg med boendet låg Head of steam där kvällen avslutades med Leeds Best, Maxim Swedish blonde och Fell Robust porter. Helt ok öl. Kul personal på denna ganska stora pub med ''island bar'' (barö?).

Inga kommentarer: