tisdag 17 maj 2016

Öl i Vasastan/City

Pga tidspessimism/försenad fru hade jag tid med några öl på NKbaren en solig dag för ett tag sedan.
Den alltid trevliga men oftast underbemannade personalen serverade mig Bronze brew från Nausta, Ramen Juice från Stockholm brewing och Granaten från Unibärsum.
Även om jag inte kanske tycker att detta var en fantastisk trio öl är det alltid skönt att slå sig ned i denna bar. Gillar detta skarpt. Nu fanns det dessutom en uppdaterad öl-lista.

Det var meningen att vi skulle ses på Churchill arms, men utanför Sue ellen ett kvarter därifrån stod det en skylt utanför där det stod ''Ölfestival''.
Jag gick in och var måttligt imponerad av densamma. Nöjde mig med en Pistonhead Full amber från Spendrups som smakade överraskande bra.

Inte jättemånga meter därifrån träffades det äkta paret för mat och ett par öl till. Fortunate islands från Modern times och en gammal favorit i form av Bombardier Glorious english 5,5% från Charles wells som jag var mycket förtjust i på sent 90-tal.
Förväntningarna var inte galet uppskruvade nu när galna mängder öl runnit under bron, men jag var faktiskt glatt överraskad.

Vi gick vidare till Flying dog för att kolla en allsvensk match (om någon vet ett annat hak med större ölsortiment i Stockholm som visar Allsvenskan går det utmärkt att lämna en kommentar) och därifrån till Norra brunn för att se på Betnër. Han var ju kul. Ölen inte lika.

Inga kommentarer: