fredag 8 april 2016

Öl i Västerås del I-En kväll på ''Biskopen''

Morsan fyllde jämt och det skulle firas i Västerås av alla ställen. Jag tog tåget dit och smygstartade firandet med en Deliverance från Lost abbey med några år på nacken.
Även om det smakade bra var det en för kort tågresa för en sån brutal öl. Fick nästan hetsa i mig den lilla flaskan.

Jag gick till hotellet där vi skulle bo och checkade in/betalade.
Därefter gick sällskapet till närbelägna ''Biskopen'' för en slags ''välkomstdrink'' i form av Dark alliance 4,5% från Moor. Inte illa.
Nästa stopp var en indisk restaurang där ölutbutet som väntat var så skralt att det fick bli ett alkoholfritt alternativ. Hade ingen lust att slösa pengar och lever på oexotisk fulöl.

Gamlingarna gick till sängs medan jag fortsatte tillbaka till Bishops arms för ett gäng öl till i form av Coppersmith’s Bière blanche, Alkemisten från Hantverksbryggeriet, Brekeriet Wild pale ale, Brekeriet Sour Blond, Närke Mörker, Pale trail från danska Gypsy Inc och Guinness Dublin porter. Över lag helt ok öl.
Många kul typer att snacka med på detta ställe, bla ett par tjejer som drog med mig till närbelägna Pitchers när ''Biskopen'' stängde.

...dock var en av dem för full för att få komma in... Det var inte jag tydligen.
Hade pga jetlag och jobb varit uppe ett dygn. Firade detta med en The big pitcher från Siren. Efter den ganska goda IPAn var man riktigt mör och hotellsängen kändes väldigt skön. zzz...

Inga kommentarer: