lördag 16 april 2016

En runda på söder

Richard, Tom, jag och Majsan samlades på Icabaren och tog några öl där. För min del: Stockholm €uro P.A, Gamma ray från Beavertown och Stockholm Södermalm Sour.

Så vidare till Omnipollos hatt där även Christian mötte upp. Några goda pizzor beställdes in och till dem några ännu godare öl i form av: Ellis mango pils, Ben simcoe single hop pale och Bianca mango lassi gose.

Nästa stopp var Akkurat som hade ett öresundsevent. Vi blev sittandes där ett tag sippandes på Passionate beating från Brewski, Christian bale ale Dry & bitter och Hophead Dry från Dark star.

Ostsugna hade vi blivit och stack till ostbutiken Gamla amsterdam. Lite överraskande fanns det öl där, så jag fick i mig en Poppels Belgisk Wit medan vi provade ost.

Hundratals kronor fattigare lämnades butiken och stegen styrdes till Babajan dit Tom och Richard redan satt.
Swheat från de för mig okända värmlandsbaserade Good guys, EKG sour från Brekeriet och Grand-am från Bear republic fick jag i mig. Bra grejor och kul sällskap, vad kan man mer begära?

... en bonusöl på Icabaren tydligen i form av Bohemian rhapsody från CAP.

Inga kommentarer: